torsdag 11 april 2013

Intervju med Tony "Mouse" Andersson

Kan stolt välkomna Tony Mouse Andersson som ny samarbetspartner och tillika sponsor med hans grymt fina beten Mouse!
Som så många vet så har Tony's mousebeten levererat oräkneliga 10+ madamer och det skall bli ett sant nöje att ha ett par egna Mouse i betesboxen! Tänkte att jag skulle ge er en intervju där Tony själv berättar om sitt bete som utan att överdriva revolutionerat fisket efter gädda!

Tjena Tony, hur läget?:
 Jo det är bara fint, precis kommit hem ifrån ett pass och det blev några fina 97, 99cm och en 10+:are

Hur ser de 2 kommande veckorna ut?:
Skall försöka få fiskat så mycket det bara går, vädret skall ju bli varmare och det är då dom stora madamerna letar sig fram, sen har jag lite guidning bokat och så skulle ju kanske du komma ner och köra ett pass ihop med mig

När kom du på Mouse?:
 Ja det var för cirka 5 år sedan ihop med Jurgen (Tysken) men då såg den lite annorlunda ut med zonkersvans och muskropp därav namnet Mouse, men betet har utvecklas under åren till det utförandet som det är idag.

Hur stor är efterfrågan?:
Nu det senaste året har den blivit väldigt stor!

Tillverkningen av Mouse?:
Jag gör den helt själv från scratch och det tar cirka en timme för att göra ett bete, beroende på färgblandning, men skall jag göra flera i samma färg så kan jag få ner tiden till cirka 30-45 minuter per bete. Men snart kommer Mouse göras på annat håll så jag hinner tillgodose den efterfrågan som är, skall bara godkänna de prover som kommer bli skickade till mig.

Har du nya idéer på beten?:
Ja jag har ett nytt bete på gång, mer än så säger jag inte =)

Livnär du dig helt på fisket?:
Nej tyvärr inte än, jobbar som stensättare tillvardags

Framtidsplaner?:
Ja nu under 2013 skall jag med hjälp av Robert Jonsson från Nyttfiske göra en reklamfilm om Mouse som kommer släppas på internet. Sen skall jag ner till Tyskland och spela in en fiskefilm tillsammans med Jurgen. Sen tänker jag fiska på så mycket det bara går och fortsätta leverera fina gäddbilder tagna på mina beten.

Var ser du dig själv om 5 år?:
Förmodligen ute i Blekinge skärgård och fiskar och livnär mig helt på fisket!

Vad för utrustning rekommenderar du när man fiskar med Mouse?:
Jag kör själv med ett 9 fots haspelspö av den enkla anledningen att man hanterar betet på bästa sätt enligt min menig sen får du bra kastlängd med och bra känsla vid större fisk =)

Om man vill köpa en Mouse eller två, vilken färg rekommenderar du helst då?:
Helt klart silvergrå/vit eller svart, har funkat riktigt bra båda två.

Vad har du för personbästa på Mouse?:
Gädda på 14,3kg

Har du testat fiska med Mouse någon annan stans än i Blekinge skärgård?:
Ja förra året så åkte jag på en provrunda till både sjöar och åar och det funkade alldeles utmärkt där med, drog personbästa i längd på spinn i den minsta å jag fiskat i med en gädda på 125 cm!

Avslutningsvis, hur har reaktionerna varit hos dom som har testat Mouse?:
Bara positivt! Det har levererat för de flesta som provat  Mouse och exempelvis mina kusiner sålde av all övrig utrustning och kör bara med Mouse nu, så som sagt, bara positivt!


Med dom orden tackar jag Tony Andersson för hans tid och önskar han all lycka till i framtiden med allt som händer kring han och hans betestillverkning och är grymt taggad inför det fiskepasset vi skall ha ihop, då han skall lära mig sin fisketeknik och hur man hanterar en Mouse på bästa sätt....

Tills vi hörs igen, Sketfiske bröder och systrar!

// Fredrik Karlsson







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar