söndag 14 april 2013

Gäddpass på älven med frugan!

Ja jag och Madelene fick chansen att komma ut en sväng idag på älven efter mycket om och men... Vädret var skapligt med frisk vind, förhoppningarna var stora då vänner hade dragit fin fisk tidigare i veckan och mycket riktigt så fick Madelene påslag redan på första driften men tyvärr så ville inte gäddan sitta kvar längre än 15 sekunder på kroken =( Med bitter fru och ökande vind styrde jag gummibåten lite längre ner i älven sökande efter lite lä och ett schysst bakvatten man kunde kasta av... Var också premiär för mitt nya spö som jag fick köpt på Sportfiskemässan och det var helt sagolikt, att det kan vara sådan skillnad på spö och spö, grymt nöjd med mitt Edge 6,6" 40-130g. Efter en stund såg jag lite fina grundområden, som jag kastade av med jerkbait och vilket följe jag hade ända fram till båten, uppskattningsvis en 5-7 kg liten läckerbit som i stort sett gav mig fingret när hon vände vid båten, grymt irriterande när dom inte hugger!! Efter det möte vi upp Klas "The Pikefather" Skoglund och hans vänner, som var lite trögstartade idag efter dom hade varit ute och känt på pulsen i Kungälv kvällen innan =) Vinden ökade och fisket från vår lilla gummibåt blev allt svårare, så vi bestämde oss hela gänget för en lite förflyttning innan vi skulle avsluta för dagen i förhoppning att åtminstånde en liten madame skulle få se insidan av båten idag... Men det blåste upp till cirka 12 s/m och vi kände att det inte var säkert att fortsätta så vi fick snällt vända hemåt istället medans Klas och gänget åkte vidare för att testa lyckan på det flak vi hade bestämt att fiska av... Men lika glada blev jag och Madelene för det, för så fort vi hade fått upp båten på taket och packat in allt började det ösregna, lite tur i oturen =) Hoppas att Klas fick landat en dam till innan begav sig hemåt mot Stockholm igen efter en helg på Göta Älv. Nästa pass blir i sjö och då håller vi tummarna på lite mer fisk upp, så till vi hörs igen, Sketfiske bröder och systrar!

// Fredrik Karlsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar