måndag 8 april 2013

Fiske- Gemenskap som sträcker sig över gränser

Som så många andra så infann jag mig på Sportfiskemässan i Jönköping helgen som var, denna gång med min underbara fru Madelene och Johan Kimming med hans fru Tina. Det var  grymt bra uppslutning med nya besöksrekord alla dagar och stämningen var helt magisk och när man ser alla dessa människor samlade, det är då det slår en... Fisket har sammanfört alla dessa människor, ung som gammal och vi alla är i Jönköping för att vi brinner för samma intresse, här kan man prata med vem som helst och man gör det som om att man känt personen i hela sitt liv, när annars kan man göra det? Det finns så många olika vägar man kan ta här i livet, vissa är rätt och vissa är fel... Jag har själv känt mig vilse många gånger i mitt liv, gjort saker som jag ångrat efteråt och jag tror det är många som känner igen sig när jag säger så. Men någon gång skall man komma på rätt väg och det vet jag att jag har gjort nu och det är sportfisket som är min väg! Jag tror jag aldrig har fått en sådan solklar uppenbarelse som jag fick efter jag lämnade Elmia i söndags... Fisket är verkligen mitt liv, min dröm, mitt kall... Kanske låter klyschigt men så tydligt har det aldrig varit som nu... Jag vill bli en person som påverkar, utvecklar och arbetar 100%-igt med fisket och vill inom 5-10 år kunna livnära mig på det helt. Och när jag ser på alla människor som var på mässan ser jag en ljus framtid för Sportfisket, likaså alla nya beslut som  regeringar och kommuner har tagit som främjar sportfisket och natur och hav,älvar och åar... Jag kan med handen på hjärtat säga jag är välsignad att jag fått chansen att träffa en livspartner som jag kan dela min stora livshobby med, min Madelene,hon stöttar mitt fiske fullt ut, hon älskar att fiska och håller redan på att bli ett litet proffs =) Gör livet genast lite enklare när man är en inbiten sportfiskare som har stort behov att dra ut och svinga i tid och otid. Så min plan är att fortsätta arbetet och fisket stenhårt,skapa rolig men ändå tänkvärd läsning här, samt leverera nytt intressant material som ni läsare vill ha och sen under säsong 2013 få och ta kontakt med rätt personer som hjälpa mig med arbetet att förverkliga min och så många andras dröm att kunna leva sportfiskelivet fullt ut. Tänkte dela med mig i lite bilder om helgens möten och händelser
Man kunde inte vara i större glädjehysteri, här diskuteras färgval med Kimming























I monter H165 där mina sponsorer tillika nya vänner Daniel Markus och Alex  höll till med sina grymt läckra Leech-brillor
Här med gäddgurun Tony Mouse Andersson, som valt att tro på mig och gett mig chansen att bli sponsrad med hans grymt fina beten.
Nästan en förolämpning gent emot Cecilia Grönberg att lägga upp en bild när hon skall behöva stå jämte en snubbe som ser ut som mässans byfyllo! Skitnöjd med att jag blinka på den ända bilden som togs ihop med henne =)
Här ihop med två andra fiskefreaks, Patrick Holmstöm och Tommy Suomela
















Tänkte, varför inte köra på ett vinnande koncept och se så wasted ut som möjligt när man träffar Sveriges fiskeelit, här med Gäddknugen själv Joel Abrahamsson! (Riktigt nöjd med Johan Kimmings fotande denna dag) =)
Här ihop med världens bästa fiskeguide för havsfiske och CWC's Uffe Hugsén som jag hade nöjet att dela båt med i en vecka senast jag var i Norge, Havöysund och drillade flundra.
Fick äran att få 30 mintuters kastskola med fluga av självaste Christer Sjöberg, VD Loop och en stunds snack om utvecklingen av Loop's senaste serie Cross. För min egna del kommer det bli ett Loop Cross 690 #6 med Opti Stream-lina.
Fick också chansen att träffa Klas The Pikefather Skoglund och vi planerar att snart ta ett fiskepass ihop.
Går ju inte att ha annat än skittrevligt med goa gubbar, här med Mr. Wolfcreek och Uffe
Grymt häftigt initiativ att ha ett megaakvarium med fisk för uppvisning av olika beten =)
Här står jag med mitt nya skötebarn som jag fick införskaffat på mässan Edge 6'6 40-130g Jerkspö, närmare perfektion i känsla kan man inte komma!
Det var ju synd att man inte hade 200 lök till övers i fickan, för annars skulle det inte vara svårt att bränna dom på ett bräde!
We are Leeched!
Var ute och åt en supergod middag ihop med killarna från Leech,fiskeguiden Jovan Höglund och Johan och Tina och sist men inte minst min vackra Madelene. Hade grymt trevligt och Alex, Markus och Daniel är dom skönaste stockholmarna jag har träffat =) Kvällen fortsatte  senare på Harry's för lite bärs och gött tjöt, tack för en dunderkväll gubbar!




Sumeringen efter denna oförglömliga helg är att sportfisket för människor tillsammans, får en att knyta nya kontakter med personer man aldrig annars kanske skulle träffa, oavsett bakgrund eller kön... Det är synd att inte den fina gemenskapen som finns inom Sportfisket kan smitta av sig på övriga världen, schysst ställe jorden skulle varit då ;)...  Ser redan ifram emot nästa års fiskemässa men tills dess kommer det det bli sjukt mycket fiske och fina minnen, så tills vi hörs igen, Sketfiske på er bröder och systrar!

//Fredrik Karlsson

STORT TACK! Till alla som jag fick chansen att träffa på Elmia och alla som tar sig tid och läsa min fiskeblogg!
www.leecheyewear.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar