fredag 29 mars 2013

Grymt fiske och nytt PB!!!

Ja sicken dag jag och Johan Kimming hade på Älven igår fredag! Vi började med att traila upp båten till Kungälv efter jobbet, väl på plats när vi skulle få i båten älven upptäckte vi att ena hjullagret på båtkärran hade gått och hela däcket satt löst, ren jäkla tur att det inte åkte av på vägen upp! Skulle varit snyggt och tappa hjulet på E6:an i rusningstrafik =) Nerjobbade över tanken hur vi skulle få hem båten igen, fick vi se det positiva, att vi hade ett helt gäddpass framför oss och att det var ett senare problem =) Vi tog oss uppåt i älven och fick snart se att vi inte var ensamma, det var fler som hade tagit initiativet att åka ut på gäddjakt, kanske inte konstigt med den senaste tidens fina fångstrapporter










Grymt nöjd med min polariserade glasögon från Leech


 Efter vi kastat av ett grundområde utan någon framgång och med stor trängsel bestämde vi oss för att förflytta oss lite längre ner på älven, ett riktigt bra val visade det sig, Kimming hade följe efter första kastet, likaså efter andra.... Spänningen var på topp! Vi drog två drifter utmed samma sträcka och så plötsligt small det till, 3 meter från båten satt mitt nya PB på en Jeff Boggs! Efter en snabb drillning var damen landad, en fet sådan också, kändes helt magiskt!

Efter mätning, vägning och fotografering fick hon snällt simma tillbaka i god C&R-anda. Humöret var på topp och vi svingade Jeff Boggs mot alla håll och mycket snart satt det en fin gädda på Johan's krok med, också i riktigt god kondition, huggperioden var ett faktum! Vi hade känningar och kontakt i stort med varje kast och snart satt Johan's andra på, helt underbart!







Inte långt därefter fick Johan på ett riktigt jäkla as som höll på att slita spöt ur näven på honom men som tyvärr slet sig efter en kort fight och vi båda visste att Johan's PB precis simmade iväg =( Mitt i Johans svordomar över hans missade person bästa smackar på en sju helsikes stark gädda på mitt bete och jag är helt säker på att det är min första 10+:are jag står och drillar och efter en härlig fight så är den landad men någon tvåsiffrig madame var det tyvärr inte...
Observera vilket ärr hon har på sidan
Efter en helt underbar eftermiddag på älven var det dags att styra skutan hemåt och efter många om och men fick vi hem båten och man kunde komma och lägga sig med ett leende på läpparna =) Stort tack till min fiskebroder Johan Kimming för en kanondag på Älven!

Fick chansen att komma ut på älven idag med, fast denna gången med Frugan och gummibåten, var svårfiskat då det blåste på bra och strömmen var stark. För min blev det två riktigt fina tappade men Madelene drog liten tjockis som också blev nytt PB för hennne, skitkul! Stort grattis älskling och tack för en mysig dag på älven =) Blir kanske mer fiske med frugan imorgon, håller tummarna för det i allafall om inte annat så blir det laxpremiär i Falkenberg på måndag! Så tills vi hörs igen, Sketfiske bröder och systrar!

// Fredrik Karlsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar