söndag 24 mars 2013

En vecka kvar till lax-och öringspremiären!

Ja nu äntligen är det inte långt kvar, en vecka bara och en kort arbetsvecka också :-) Ser ut som att det kommer bli mycket fiske på agendan, frugan går runt på tårna hemma med sitt nya spö i högsta hugg och igår satt vi tillsammans och sorterade alla ny införskaffade beten som skall få flyga hej vilt den 1:e april och förhoppningsvis dra några fina blanka :-) Några andra fina blanka fick jag dratt i tisdag när jag var i Strömhult, skulle gjort en uppdatering om det tidigare i veckan men jobb och hockeyslutpel och annat har tagit upp tiden. Men sagt sicken kanondag vi hade, vi som var nere...  Började med att vi åkte ner i måndags kväll installerade oss i stugorna, tog en bärs eller två, tjötade fiske, riggade spöna och hade grymt trevligt! Klockan 06:00 på tisdagsmorgonen stod vi klara, 6 minus och 4 s/m kändes i fingrarna och is i ringarna på spöt fick man plocka med jämna mellanrum men vad gjorde det när fisket var outstanding! Jonas Pikbone Andersson plockade tillsammans med Simon från Tajtlajn, båda på första utkastet varsin fin regnbåge och det hög lite här och var för gubbarna som var med och förtjusningen hördes över hela Camp Stömhult! För min egna del hade jag lite oflyt i början av dagen med flera tappade, fick på ett riktigt as som slet av tafs och allt, så efter fått knutit på 0.30 fluor carbon började jag också leverera lite fin regnbåge :-) Denna gången stod Kalle Cederblad från Team Slan för denna turens största regnbåge på 5 kg blankt, riktigt kul med eftersom det var första gången han provade på flugfiske! Dagen slutade med 3 fina bågar upp och 5 tappade för min del och längtar redan tills nästa tur ner till Stömhult! Och ett utrop till alla flugfiskare! In och hitta ditt exemplar av Leech polariserade glasögon på: www.leecheyewear.com var guld värda att ha på sig när man spanade efter fisk! Nu håller vi alla glada sportfiskare tummarna för mildare väder så att vi kan ha en helt strålande premiär den 1:e april, så tills vi hörs igen, Sketfiske bröder och systrar!