tisdag 12 mars 2013

Varför!?

Ja vad säger man.... Vintern claima sitt upphälle än en gång, jag som hade såna förhoppningar på de kommande veckorna... Dagen efter förra inlägget så gled jag in på kontoret i vanlig ordning 06:45, nyhetsmorgon var på och så kom väderprognosen.... Nu kommer kylan igen, minusgrader kommande veckor, temperaturer ner mot 18 minus etc.... Var som moder Natur gav en fingret rakt i ansiktet, blev så jävla trött och besviken, såg ifram emot lite gött spinnfiske men nu ligger isarna igen... :-( Men vad gör man då? Tar tillfället i akt att tröstshoppa på Tajtlajn! :-D Gled in häromdagen, frugan var sugen på ett nytt spö nu till öringspremiären, hon hittade ett fint Okuma 10-30g 7,4 ", kanonfint spö till bra pris med. Det var då jag fick syn på den, årets modell av BFT's nya jerkbaitväska! Det var ju ett måste, så den fick följa med hem :-) Väl hemma fick man smiskat ner fiskeutrustningen och den svalde fan allt man behöver och lite till, allt från beten till tänger och kamera, jag är skitnöjd! Har grymt många nya beten nu som behöver fuktas, så snälla M. Natur bjud på lite schysst väder! Håller tummarna på att Strömhult på onsdag nästa vecka blir av och att det blir grymt fiske, behövs nu för att bli av med min hemska vårfiskeabstinens :-) Vill ta tillfället till akt och tacka Christian & Andreas för världens bästa vuxendagis, Tajtlajn, utan er skulle inte fisket vara detsamma! Tills vi hörs igen, Sketfiske bröder och systrar! // Fredrik Karlsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar