tisdag 5 mars 2013

Premiärinlägget!

Ja då var det dags, sorry att jag inte fått skrivit tidigare men det har varit lite tråkigheter det sista som fått motivationen att gå åt pipan! Men skitsamma, nu är det fiskesäsong 2013 som är på G! Mindre än en månad kvar till lax och öringspremiären och jag är så galet taggad! Och den "firas" i vanlig ordning med att jag och frugan den siste mars åker ner till Ätran för lite laxfiske, oftast med ett gäng vänner som hakar på, har blivit lite av en tradition nu :-) Dagen efter så tar vi öringspremiären på kusten hemma i Kungsbacka, förhoppningsvis ansluter vi oss till Christian från Tajtlajn och hans gäng och svingar lite fluga och sen senare testar vi lyckan i ån med grymt potenta rapala hot tiger wobblers, brukar leverera riktigt bra, fick ni ett litet tips med ;-) Fick chansen att svinga några kast i söndags när jag var ute med familjen, testa lite nya beten men framför allt testa min nya rulle, Daiwa Luna! Och den var helt sagolik, satt som gjutet i handen, kände dock att jag fått slängt på lite för tjock lina denna gången, men det är ju inte så svårt att åtgärda :-) Testade också mina nya glasögon som jag fick från Alex på Leech och dom var helt outstanding när solen låg på, närmare röntgensyn kan man inte komma ;-) Rekommenderar verkligen alla att skaffa ett par brillor från Leech, tar fisket helt klart till nya nivåer. Fisket gav tyvärr ingenting men som vanligt alltid lika skönt att få komma ut en sväng... En glad nyhet är att det är spikat vilka som tävlar för Team Pajkarna i Tajtlajn's Pike Challenge och vi som tävlar är: Jag (Fredrik Karlsson), Erik Bagarn Jonasson och Robert Ingård, kommer bli tvärball och uppslutningen till tävlingen är rekordhög! Sen väntar en vår med nya fiskeäventyr med min fiskebroder Johan Pajklife Kimming då tanken är att vi skall åka land och rike runt och fiska av nya vatten och knytna nya kontakter inom fiskesverige. Passa på att spana in hans blogg: www.pajklife.blogspot.se och sist men absolut inte minst kolla in årets nyheter på www.leecheyewear.com

Tills vi hörs igen, Sketfiske på er bröder och systrar!

// Fredrik Karlsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar